nellyperssons

Alla inlägg under december 2012

Av nelly persson - 29 december 2012 15:04

Nyårs planerna är smidda och livet tycks bara flyta på sakta och säkert, jag riktigt längtar nu till ett nytt år. Jo den främsta anledningen till att jag tänkte blogga va inte för att skriva om mina nyårsplaner utan de va mest för att få en trevlig inledning...hahah. Utan de jag tänkte dela med mig av är ett himmelskt gott recept på julgodis som gjorde till jul och jag svär så himla gott!! Jag gjorde en sats igår med för dem va helt enkelt oemotståndliga, man behöver ju inte äta bara äta dem till jul. 

 


        

 

   

Av nelly persson - 27 december 2012 23:57

Ikväll så åkte jag, pappa, Jenny och Anton in till Ljungby och kollade på bio vi såg filmen Hobit i 3D och jag verkligen rekommenderar alla att se den, den va spännande och det va många häftiga 3D effekter. Den är lätt sevärd och ni har liksom inget val alla ska se den, punkt.


Här har ni ett litet smakprov  

Av nelly persson - 27 december 2012 13:06

Fy fan vad rädd jag va igår kväll Jenny och Anton fick mig att se på skräckfilm. Ibland gillar jag att kolla på skräckfilm just för att man får en adrenalinkick men igår va de bara brutalt, vi såg på house of wax. Det är den  läskigaste och äckligaste filmen jag sett i hela mitt liv, aldrig mer säger jag. Så för att kunna somna va jag tvungen att titta på en annan film, så för att vara extra säker på att jag skulle drömma om enhörningar och regnbågar och inte vaxdockor så kollade jag på Spirit, haha. 


Ha en bra dag

 

           Filmen va ju bra trots allt av två anledningar,  1 Chad Michael Murray spelade i den, 2 han överlevde :D

     

Av nelly persson - 26 december 2012 12:57

Gårdagen va underbar!! Julhelgen blev lite roligare när man inte bara spenderade den med familjen utan den blev grym när man la till vänner, musik och lite alkohol :) grym kväll igår. 

Nu ska jag avsluta denna julhelgn med att äta lite rester från julbordet, mums!!


ha det bra!


 

Av nelly persson - 24 december 2012 01:00

Puh, nu är jag så trött och vill bara krypa ner i min älskade säng och sova. Dagen har varit en typisk dan före doppare dan, jag har handlat in de sista julklapparna, letat efter julgranskulor, klätt granen och bakat massor med julgodis :D Så nu ska jag somna och njuta av livet för imorgon är det äntligen julafton :D 


Sov så sött och GOD JUL :)


Av nelly persson - 22 december 2012 10:51

Av nelly persson - 21 december 2012 20:47

Det är så ofattbart, jag trodde aldrig de skulle kännas så tomt utan min hund....,  Varje morgon när man går till skolan så tittar jag åt hundkojan och förväntar mig att hon ska vara där vilket jag vet att hon inte kommer va samma sak är de när man kommer hem, blicken går direkt åt kojan och varje dag så minns jag hur glad Milla blev när jag kom hem, de saknar som faaan. De känns konstigt utan hund ungefär som att en bit av en själv har försvunnit, så fort man jag gör något som jag vet att hon hade tyckt om så saknar jag henne Speciellt när det snöar, gud vad hon trivdes då. De har gått 2 månader och 16 dagar och de blir lättare för varje dag samtidigt som man saknar henne mer och mer, de är rutinerna som känns konstiga bara en sån sak som att ge hästarna mat så va hon med och hjälpte till att slita loss höet från balen. 
     Just nu sitter jag och mamma och kolla på Hjätar-galan på tv 4, man blir riktigt rörd över alla fina hjältar som finns i vårt land tycker de är riktigt bar att man hyllar dem, de förtjänar dem verkligen. Men för mig så kommer alltid Milla va en hjälte, hon hade inte tvekat att sätta sitt liv i fara för att rädda mig. åååå vad jag saknar min lille valp <3


              



Av nelly persson - 21 december 2012 09:39

God morgon alla glada jullovsfirare! 

Julen närmar sig med stormsteg och som vanligt är jag sist ut med att köpa julklappar och julfixa. Problemet i år har varit att bestämma vad man ska ge folk i julklapp men jag har faktiskt kommit på en riktigt bra sak. Ni vet är man va liten och gjorde sina julklappar själv, ja man ritade en teckning eller gav dom en sned smörkniv som man gjort i slöjden och mormor, farfar ja alla blev överlyckliga av den enkla presenten som man lagt ner tid och själ på.  I år är det lite samma tema som gäller jag lägger ner lite tid och lite själ fast jag lägger mina hantverksegenskaper på hyllan. Jag har tänkt och tänkt på vad min släkt ska få i julklapp, men faktum är att alla har allt som man behöver och dom önskar sig inget, mormor sa något fin "det spelar ingen roll vad du ger mig, jag har allt, de ska komma från hjärtat och köp då ingen tröja för de har jag massor av" Attans där rök första idén.

         Julen är en tid då man tänker på sina nära och kära samtidigt som många visar en oerhörd generositet mot omvärlden, alla människor räknas ta bara musikhjälpen som exempel. Unicef har olika gåvor som kostar olika mycket från 50 kr och uppåt, med dessa gåvor förändrar du människors liv, stället för att ge din mamma ett armband som hon aldrig kommer använda, ta pengarna och lägg de på tex 50 poliovaccin, eller ett skolpaket för 10 barn. Visst kan de va lite tåligt att bara få ett värde bevis där det står    " Hej! du får inget materiellt pga att din 'generösa' vän har lagt sina pengar på att en 10-åring i extremfattigdom ska få möjlighet att gå i skolan"  men vid jul är även jag extra snäll, så jag kommer baka lite julgodis och slå in det lite fint och ge julklapp från Unicef. Man kan beställa julpaketen på nätet, men risken är att du inte får dem innan jul, va lugn de finns andra sätt att få tag på dem. I alla HM butiker framme vid kassan säljer dem Unicef julklappar.  Tidigare år har jag lagt ner tusenlappar på julklappar men i år lägger jag ner något finare nämligen kärlek, jag tror att min släkt uppskattar dessa presenter mer just för att de är det enkla med en extra dos av kärlek. 


Här är länken till Unicefs hemsida: 

http://unicef.se/gavoshop?utm_expid=23966974-2&utm_referrer=http%3A%2F%2Funicef.se%2F  


 



Presentation


Visste du att du bara har 90 sekunder på dig att göra ett första intryck?
Så ett "hej" är ju alltid lämpligt. seriöst, hur svårt kan de va?
LEE och säg HEJ :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards