nellyperssons

Alla inlägg under juli 2012

Av nelly persson - 23 juli 2012 20:48

Jag måste säga att jag börjar få grepp om hur man kör bil, på en vecka har jag gått från 55 kärringstopp till 0, ja jag hade jävligt svårt med ettans växel i början. De andra funkade men inte den förbannade ettan men nu vips så funkar det hur bra som helst. Ja lite stolt måste jag nog säga att jag är, dessutom så prövade jag att starta i backe idag och de gick hyfsat bra trotsallt. 
    Kvällen är ung men för mig börjar den lida mot sitt slut det är nämligen så att jag börjar jobba kl 7 imorgon så jag har inte så mycket till val men först ska jag gå ner och kolla på filmen Big Daddy. Filmen har några år på nacken men den verkar ändå bra.

 


Sleep Tight

 

 

Av nelly persson - 23 juli 2012 15:47

Jag är svin trött så nu är tanken att jag ska gå ut och somna en stund i solen. För första gången denna sommaren så ska jag sola, det är så sjukt nästan hela lovet har gått och jag har inte solat. Den främsta anledningen till de är att det varit pissväder den andra anledningen är att de dagar då det varit uppehåll har jag jobbat. Nej de finns ingen tid att förora, jag måste ut nu!


Ha det bra


 

Av nelly persson - 22 juli 2012 20:39

Så efter 1 timme och 40 minuter är jag och Jenny klar med vår powewalk, Jo men vi gick nog en 1,4 mil ungefär så de var väll bra gjort. Nu ska jag slänga mig i duschen efter de ska jag äta god fruktsallad och titta på torsdagens avsnitt av Pretty Little Liars, spännande! ja som ni märker så är det inte bara bloggandet som jag tagit tag i utan även träningen, hhaha får se hur länge det håller i sig. 

 

Ha det bra!

Av nelly persson - 22 juli 2012 17:48

Jag tror inte det är någon som missat att det är ett år sedan massakern på Utöya ägde rum. Själv tittade jag på minnesceremonin som gick på 4:an, fina ord och tal från alla utom Sveriges statsminister så himla ynkligt av Reinfeldt att han inte var där, ja de retar jag mig. Å andra sidan så gjorde Mikael Wiehe troligen ett bättre jobb än vad Reinfeldt skulle ha gjort. Men väldigt dåligt av Sveriges statsminister att inte vara där måste jag säga. Händelsen på Utöya är enligt mig det värsta terrorattack som ägt rum, det är så ofattbart på något sätt jag fattar inte hur kan en människa vara så ond?!, jag hoppas verkligen att Breivik får ett hårt straff helst skulle man sätta honom i Guantanmo. Idag går många tankar till alla de som dog på Utöya och till deras nära och kära som tvingas leva med denna sorliga händelse och ständigt blir påminda om Breivik i massmedia. 22 juli är en dag som alltid kommer väcka många känslor så som hat, sorg och kärlek. Även om jag inte känner någon som dog på Utöya så kan jag till viss del leva mig in i deras anhörigas känslor fast om jag ska vara helt ärlig så tror jag ändå inte att det är någon som riktigt kan förstå hur dem verkligen känner.

 

RIP alla ni som föll offer för Breivik

   



   

Av nelly persson - 21 juli 2012 18:12

Heej igen de var ett tag sen sist. Jag har haft fullt upp hela tiden men den främsta anledningen till att bloggandet har fått ligga på hyllan är att vårt internet har krånglat. Men jag vill tacka er alla som läser min blogg trots att jag suger på att uppdatera nuförtiden, tro de eller ej men de gör mig riktigt glad.  Hädan efter ska jag bli bättre på att uppdatera de lovar jag er.
   Ja för övrigt så jobbar jag häcken av mig, idag jobbade jag mellan 7 och halv 5!! Jobbigt! nu är jag riktigt trött och tänker inte göra ett piss, glass och film är de som gäller för mig denna lördagskväll. Jag hade roligare planer inplanerade men de sket sig, men men helt ärligt är jag nog för trött så för tillfället är jag nog den tråkigaste personen att umgås med.... nej så illa är de nog inte.


Ha en super lördagskväll och sup skallen av er med måtta 


Härlig låt, videon är seg så spola fram en minut ungefär och njut av låten :)




     

Av nelly persson - 10 juli 2012 14:42

Jag är helt slutkörd, jag började jobba kl 7 imorse!! 7?! Fattar ni hur tidigt det är däremot så slutade jag jobba halv två så jag ska inte klaga för mycket. Efter jobbet så gick jag hem till Thessan och vi åt en mycket god pasta carbonara extra allt delux, de lyckades vi bra med. Seriöst jag åt som en häst var jätte hungrig efter jobbet. Vila lite middag och kolla klart på filmen som vi började titta på igår kväll står på schemat nu. 


Ha det bra!


 


Av nelly persson - 9 juli 2012 21:27

Ja de var ett tag sen jag skrev ett inlägg nu, (passar på att snylta lite nu medans jag är hemma hos thessan) grejen är den att jag inte har haft något internet hemma så bloggandet har fått vänta. Dessutom så har mina första veckor på lovet inte varit jätte underhållande eftersom jag jobbat typ hela tiden så de hade inte precis varit någon underhållande läsning, haha.
    Nu till något roligare nämligen helgen den har varit kanon! jag har fått sommarlovs-känslor jag och Thessan var i halmstad hela helgen, de blev en hel del fest lite tråkigt att man inte är 18 bara men helgen var ändå toppen. Typiskt bara att det fina vädret kom på söndagen när vi skulle åka hem, men jag hoppas på att de blir fint nästa helg istället för då åker jag dit igen. 




   

         

Presentation


Visste du att du bara har 90 sekunder på dig att göra ett första intryck?
Så ett "hej" är ju alltid lämpligt. seriöst, hur svårt kan de va?
LEE och säg HEJ :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards