nellyperssons

Alla inlägg den 8 december 2012

Av nelly persson - 8 december 2012 22:49

Det blev en lugn och sansad lördag idag, under kvällen så har jag kollat på så mycket bättre. Det var Darins dag idag, För er som inte vet så var Darin min första Idol, jag tror nästan att jag va kär i han hur som helst så var jag ett äkta fan hade planscher på han och allt. Jag minns den fredagskvällen 2004 så väl, han och Daniel va de två finalisterna, men som vi alla vet så va det Daniel som van och inte min älskade Darin besviken över detta resultat gick jag och la mig och grät mig till sömns. haha ja de är tur att man inte är lika blödig idag, nej men de va riktigt kul att kolla på så mycket bättre massa minnen från barndomen dök upp. När jag tänker på den tiden så känns den så långt borta på något vis men samtidigt så nära eftersom att jag minns de så väl.

 

Uggla som förövrigt också är en grym artist gjorde en riktigt bra version av Darins låt, den är faktiskt bättre än originalet. Något jag aldrig skulle sagt för åtta år sedan, enjoy!

 

Magnus%20Uggla%20-%20Youre%20out%20of%20my%20life

Av nelly persson - 8 december 2012 12:42

En sak jag funderat mycket på är lycka. Finns lycka? Eller är det bara en konstruktion för att tillfredsställa våra önskningar. Är lycka något vi strävar efter för att få status eller har de en sann mening. Jag vill tro att lycka finns, men frågan är hur vet jag att jag upplevt lycka? Måste man gått igenom en sorg för att kunna känna lycka, för hur vet du vad lycka är om du inte varit olycklig? Så för att kunna känna lycka måste jag upplevt olycka? Nej jag tror inte de, lycka upplevs när vi lyssnar och tillfredsställer vår inre röst, själ, jaget, magkänsla, kalla det vad du vill. Vad vet jag, men jag tror att de ligger någonting i de...


     

Av nelly persson - 8 december 2012 11:50

Det är inte varje morgon som man vaknar upp till vackra vinterdagar som denhär, jag blir så glad när jag tittar ut och se hur vackert allt ät runt om kring mig. Personligen så gillar jag vintern och nästan allt vad det innebär, snöbollskrig, skidor, skrdskor, julen. Ja de finns myckt att glädjas åt.  

 




Av nelly persson - 8 december 2012 01:34

Vilken härlig kväll, så chill på alla tänkbara sätt och inte minst relativt spontan. Kvällen spenderades i Ryssby med Dzenana, Arber och Sebbe. Mimoza och Antonio dem svikarna hade andra planer för sig men vi lipade inte för de utan firade vår fredag som de flesta andra svenskar gör en fredag kväll så följde vi strömmen och förtärde alkohol och tacos.



 Om ni precis som jag har lite svårt att somna så kan ni lyssna på denna sköna lugna låten

 

 

 

Presentation


Visste du att du bara har 90 sekunder på dig att göra ett första intryck?
Så ett "hej" är ju alltid lämpligt. seriöst, hur svårt kan de va?
LEE och säg HEJ :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards