nellyperssons

Alla inlägg under december 2012

Av nelly persson - 8 december 2012 12:42

En sak jag funderat mycket på är lycka. Finns lycka? Eller är det bara en konstruktion för att tillfredsställa våra önskningar. Är lycka något vi strävar efter för att få status eller har de en sann mening. Jag vill tro att lycka finns, men frågan är hur vet jag att jag upplevt lycka? Måste man gått igenom en sorg för att kunna känna lycka, för hur vet du vad lycka är om du inte varit olycklig? Så för att kunna känna lycka måste jag upplevt olycka? Nej jag tror inte de, lycka upplevs när vi lyssnar och tillfredsställer vår inre röst, själ, jaget, magkänsla, kalla det vad du vill. Vad vet jag, men jag tror att de ligger någonting i de...


     

Av nelly persson - 8 december 2012 11:50

Det är inte varje morgon som man vaknar upp till vackra vinterdagar som denhär, jag blir så glad när jag tittar ut och se hur vackert allt ät runt om kring mig. Personligen så gillar jag vintern och nästan allt vad det innebär, snöbollskrig, skidor, skrdskor, julen. Ja de finns myckt att glädjas åt.  

 




Av nelly persson - 8 december 2012 01:34

Vilken härlig kväll, så chill på alla tänkbara sätt och inte minst relativt spontan. Kvällen spenderades i Ryssby med Dzenana, Arber och Sebbe. Mimoza och Antonio dem svikarna hade andra planer för sig men vi lipade inte för de utan firade vår fredag som de flesta andra svenskar gör en fredag kväll så följde vi strömmen och förtärde alkohol och tacos.



 Om ni precis som jag har lite svårt att somna så kan ni lyssna på denna sköna lugna låten

 

 

 

Av nelly persson - 6 december 2012 14:26

RMK och Toppen gör grymma låtar lyssna på dem ni kommer falla pladask, Lyssna med på Går mot rött och länge sen vi sågs så sjukt bra helt enkelt. 


Av nelly persson - 6 december 2012 14:24

     

Av nelly persson - 6 december 2012 14:21

 

Av nelly persson - 6 december 2012 13:28

De va så länge sen jag skrev ett inlägg sist de är nästan så jag glömt hur man gör, haha riktigt så illa hoppas jag inte att det är. Jag är så trött på lögner och falska människor, detta året har varit upp och ner. Inte minst sagt invigde jag 2012 med en riktig snefylla, sen dess har livet fortsatt i samma spår. Vissa dagar har varit de värsta i mitt liv, andra stunder har varit toppen av total, ren, jävla lycka. För många kan det nog vara jobbigt att leva sitt liv så upp och ner som jag gör, men även jag älskar varje stund jag andas, även de stunderna då inte känns som jag kan andas. Jag lever i nuet, inte igår och inte imorgon, varje millisekund som jag lever är jag otroligt tacksam för. Detta året har jag lärt mig att lita på mig själv och mina instinkter, jag lyssnar alltid på vad folk har att säga och försöker verkligen att inte döma någon individ på förhand, för jag vill ha min egna uppfattning vem personen i fråga är. Många av er skulle antagligen kalla mig naiv eftersom att jag väljer att lita på människor och utgår från att de flesta människor har ett gott hjärta. Ni kan kalla mig naiv, tänker ändå inte sluta tro gott om folk. Hur ska man kunna se det goda i individen om man stirrar sig blind på de dåliga? Va glad åt de goda och va tacksam för att du har fått ta del av människans goda sida men glöm inte de dåliga, men istället för att låta de dåliga tynga ner dig försök att se de som en erfarenhet. Jag försöker leva mitt liv såhär men givetvis så bryter man sina principer ibland och de är ju inte hela världen. Men vad jag märkte när jag bröt mina principer va att jag började ljuga för mig själv, jag inbillade mig att de va så här jag ville leva mitt liv...detta ställde till med problem eftersom att jag hatar falska människor men i själva verket va jag ju lika falsk? Detta tog mig två månader att lista ut, Idag gråter jag inte över de utan jag har återgått till mina principer och är tillbaka på banan. Alla individer har ju sina egna principer men för fan om ni märker att ni börjar överge dem, va lite observant för troligtvis ljuger du för dig själv i stunden. Ibland undrar jag om jag inte borde bli filosof haha nej men skämt åt sido.  Livet är underbart, våga älska dig själv, våga älska livet, våga älska en annan människa, våga älska varje sekund av ditt liv även de stunder som inte är tillfredsställande. Hur sjukt de än är så vet jag idag vad äkta kärlek är, jag har haft turen att få uppleva både äkta och vad jag trodde va äkta kärlek, skillnaden är inte stor men ändå varandras motsatser, i den som du tror är äkta ljuger du för dig själv. Den kärleken som är äkta kommer du kunna leva med även om inte den du älskar finns hos dig, för den går så jävla djupt och känns så förbannat bra. Att släppa den helt och hållet hade troligtvis kunnat döda dig. I efterhand ser man allt mycket klarare och mina pusselbitar har fallit på plats. Jag älskar mitt liv och älskar att jag fått lära känna så många underbara individer, när jag tänker på de blir jag lycklig. 

 

" the secret of happiness is freedom, and the seecret of freedom is courage" 


De har alltid varit du och kommer alltid att vara du       m

Presentation


Visste du att du bara har 90 sekunder på dig att göra ett första intryck?
Så ett "hej" är ju alltid lämpligt. seriöst, hur svårt kan de va?
LEE och säg HEJ :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards