nellyperssons

Alla inlägg under augusti 2012

Av nelly persson - 30 augusti 2012 19:47

Just nu så snyltar jag Jennys Beats som hon fick i födelsedags present, jag säger bara there's a party in my head. Vilket grymt ljud jag blir helt lycklig. Nog om de nu jag berätta om min otur; I eftermiddags när jag skulle stiga av bussen så ser jag hur det börjar dugga och då säger Rogerbörje (busschauffören, han har en bror och jag vet inte vem som är vem utav dom därför kallar jag båda för Rogerbörje) Ja " Nelly nu får du skynda dig hem innan det börjar regna" Jag hinner gå tre meter sen hör jag hur det mullrar ordentligt tre sikunder senare börjar det ÖSREGNA! Jag svär det var som om himmelen öppnat sig. Efter att gått lite mer än en kilometer så var jag helt genom blöt och kall, de var bara att ställa sig i duschen "igen" och försöka få upp värmen igen lite. Nu vettifan vad jag ska göra känner mig lite rastlös.

Ha det bra!

 

 

 

Av nelly persson - 29 augusti 2012 20:17

Ja denna dagen är speciell, det är nämligen så att Jenny fyller 14 år med andra ord så blir du en tvättäckta fjortis nu;) nej men jag är tacksam om du kan hålla dig ifrån den skiten syrran. Hoppas du haft en Awesome dag Jenny och till alla er som glömt gratta henne fy skäms! ;) hahha Nej men du betyder mycket för mig Jenny, jag har bara en syster och de räcker för du är helt enkelt oersättlig!

 

      

Love U 

 

       





Av nelly persson - 27 augusti 2012 21:30

Vilken dag säger jag bara, usch jag hatar måndagar av många anledningar; 1 helgen tar slut och 2 mitt schema är helt CP. 6 lektioner på en dag, plus att dem tror att man ska hinna äta på 15 minuter!  Så när jag kom hem efter en mycket ansträngde skoldag och ett besök hos tandläkaren var jag minst sagt trött och olustig. Fett tråkigt dag, men jag bestämde mig för att sluta gnälla över att min måndag sög och därför fixade jag lite vardagslyx! 


 


Av nelly persson - 26 augusti 2012 13:47

De blev inget bloggande igår eftersom att dagen var alldeles för slapp. Efter att jag vaknat och fixat i stugan så åkte jag in till Ljungby och umgicks en stund med Mimoza, alltid lika kul. För ett par dagar sedan så slog vi vad, hon skulle inte få platta håret på en månad och jag inte äta godis, chips eller något som innehåller socker. Jag har klarat mig bra fram tills igår kväll när pappa hämtade mig, duktig som jag är hade jag köpt vindruvor och chilinötter som lördagssnacks. Ni skulle sätt pappas min när jag sa vindruvor och chilinötter, hur som helst så slutade det med att jag och pappa går in på hemmakväll köper världens fetaste godispåse och ostbollar vi passade även på att hyra några filmer. Nej men jag kan säga att jag förlorat vadet hårt, hur kul är det att sitta i soffan och äta vindruvor när Jenny och pappa äter godis?  haha Mimoza det ser ut som att jag får bjuda dig på fika. 
   Nu ska jag återgå till städningen mamma är i Polen så de blir ju jag som får damsuga idag. Om jag ska vara helt ärlig så är det skönt att hon inte är hemma eftersom jag slipper allt tjat om att städa, plugga etc. Nu tar jag hussyslorna i min egna takt och tro det eller ej men det funkar förbannat bra  

Av nelly persson - 24 augusti 2012 22:09

Jag tror inte att det första man tänker när man ser mig är att jag gillar rapp och hiphop. Faktiskt så gör jag de,  jag har en väldigt blandad musik smak om jag ska vara helt ärlig men just rap och hiphop tror jag att jag alltid  har gillat rap och hiphop om inte så har jag i varje fall alltid gillat Eminem.  Sättet hur han levererar klockrena texter och hans kämpaglöd får mig att se upp till han. Jag skulle inte vilja kalla honom för min idol eftersom att jag inte står och skriker hysteriskt som tjejer gör när dem ser Justin Bieber i en tidning eller på tv. Nej, utan jag skulle mer säga att han är en förebild, inte för att han knarkat eller så utan att han lyckades ta sig ur all skit.  Han har verkligen tagit sig från botten till toppen. 
      Så här på fredagskvällen tänkte jag avsluta med att tipsa er om filmen 
8 Mile som jag nyss tittat klart på, filmen är baserad på Eminems liv och hur han växte upp och han spelar själv huvudrollen i filmen. Jag rekommenderar den verkligen filmen är helt klart en av mina favoriter. 
        

Ha det bra!

 

Av nelly persson - 24 augusti 2012 07:07

God morgon! Nu sitter jag i bussen påväg till skolan och gråter lite över att det är ännu en sovmorgon som jag inte kan utnyttja, jag borde verkligen ta tag i körkortet nu. De är fredag idag, jag kan knappt fatta att det redan gått en vecka, skönt finns nog inget som är tråkigare än när tiden går sakta.

Ha en bra dag!

Av nelly persson - 23 augusti 2012 21:02

Finns det något som är mer jobbogt än "osmidiga människor"? en bekant till pappa har nog världens sämsta socialakompetens. Med jämna mellan rum så bara dyker han upp helt plötsligt, ringer inte eller något han knackar inte ens på dörren utan går rätt in i huset! Oförskämt! Här om dagen så kom han när jag stod i köket och lagade mat och bara stack in huvudet genom dörren och frågade om Anders var hemma??? vem fan gör så?!. Snällt sa jag att han inte var de och då bara gick han utan attt ens säga tack eller hejdå. 
   Idag så hade pappa inte lika mycket flyt som här om dagen utan nu sitter fanskapet nere i min soffa, tittar på min tv och förpestar vår tillvaro. Inte nog med de när han väl är här så säger han knappt något utan bara sitter i vår soffa och stinker ladgård, seriöst de luktar kossa i våt tv rum nu. Så nu är jag fast på övervåningen och kan inte göra att skit åt saken, jag kan ju inte bara slänga ut han även om tanken är förbannat lockande. Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag synd om människan , nej jag får bara hoppas att han inte kommer imorgon igen som han gjorde förra gången han var här, då kom han tre kvällar på raken! (ja ni fattar ju varför ingen i vår familj tycker om honom)
   Snart ska jag överlämna datorn till jenny som dör av absinens, min dator är ju då som sagt sönder imon ska jag läman in den till vaktmästaren för andra gången hoppas de lagar den på riktigt då. 


Ha de bra! (satan va långt inlägget blev tror detta är ett av de längsta någonsin) 

Av nelly persson - 22 augusti 2012 17:45

Hallå JA!!

De var ett tag sen sist måste jag erkänna, nej men helt ärligt så har jag funderat på att sluta blogga men efter dagens fika med Mimoza och Dzenana så bestämde jag mig för att fortsätta skriva. (så ni slipper mig inte än, hahah) Ja vad har hänt sen sist, om jag ska vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg vad jag skrev sist men, men. ljungbydagarna paserade, jag var med i karneveln, festade och hade allmänt kul helt enkelt. Mer som hänt är att skolan börjat vilket innebär att jag påbörjat mitt studentår. De känns förbannat bra att de är sista året kvar på sunnerbo. Ja vad ska jag mer säga, om 17 dagar så fyller jag 18 så med andra ord så flyter livet på. 


Ha de Bra! 

 

just nu är det denna låten som spelas dygent runt, love it! 

 

 

 

Presentation


Visste du att du bara har 90 sekunder på dig att göra ett första intryck?
Så ett "hej" är ju alltid lämpligt. seriöst, hur svårt kan de va?
LEE och säg HEJ :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards