nellyperssons

Alla inlägg under april 2012

Av nelly persson - 27 april 2012 18:17

Äntligen är det fredag, seriöst jag tror att fredagen är den bästa dagen i veckan. Denna fredagen är lite extra grym eftersom den är början på lång helg, fyra dagars ledighet är ju inte helt fel. Efter skolan fikade jag, Dzenana och Mimoza på Roddys, riktigt mysigt. En annan kul grej som hände på Roddys var att jag stötte på Sandra (Lärare som jag hade när jag gick på Torpa), har inte sett henne på evigheter så det var riktigt roligt att växla några ord med henne. Vissa människor glömmer man bort med tiden medans andra inspirerar en och stannar kvar i ens minnen. Sanda är en sådan person som fanns där för mig under en tid som jag inte mådde så bra, alla har vi en sådan period i våra liv och jag hade min när jag gick på låg/mellanstadiet, Jaja nu räcker det med deaptalk. Just nu tar jag en paus från städningen, jag vet inte den roligaste sysselsättningen en fredagskväll men eftersom att mormor kommer ikväll är det bäst att huset är tiptop, annars får man höra hennes plus mammas tjat under kvällen....Hade ni varit i min sits hade ni också städat, de kan jag lova er. 

 

Ha en bra fredagskväll!


 

Av nelly persson - 26 april 2012 22:06

Ja även denna dagen lider mot sitt slut. Som jag sa innan så tränade jag, känner mig stolt att jag tagit tag med träningen på allvar. Jag vet inte men man känner sig så bra i kroppen efter åt, typ lycklig. Men det brukar vara så för mig jag tränar typ i två månade sen tröttnar jag, men denna gången hoppas jag att lyckokänslan håller i sig. Ibland önskar jag faktiskt att jag var mer sportsintresserad än vad jag faktiskt är. Det vill säga at jag kunde reglerna i fotboll, hockey, innerbandy mm i varje fall att jag tittade på typ hockey vem eller något? hahah. Det är synd att inte basket är lika stort i Sverige som det är i USA, det är faktiskt en sport som jag hade kunnat orka engagera mig i, så där fick jag ännu en orsak till att någon gång i mitt liv flytta till USA.  Kanske inte den bästa oraken till att flytta dit men, men. 


Sov Gott!

Av nelly persson - 26 april 2012 17:53

Den här eftermiddagen har jag hängt med Mimoza, skoj som vanligt hahah plus att hennes syster gjort en jätte god kladdkacka, det går ju inte att tacka nej till! Speciellt när förutsättningarna såg ut som de gjorde. Hur förutsättningarna såg ut spelar inte så stor roll i hela sammanhanget, huvudsaken är att jag är nöjd med dagen. Ja vad har jag mer gjort idag, inte så mycket faktiskt. En lustig sak är att så fort jag kommit hem fick jag ny energi. Har varit seg och trött hela dagen och vipps när jag kommer hem, är jag helt pigg, solen skiner och allt är så jä**a underbart. Nu ska jag plugga inför svenska redovisningen imorgon sen ska det tränas!

 

Ha det bra!


 

Av nelly persson - 26 april 2012 08:23

God morgon Sverige!

Trevligt väder vi har idag och vilket underbart humör alla är på, vänta.. det är något som inte stämmer. Juste jag bor i Sverige och inte i en semesterort, typ Thailand eller Spanien. Här är det inget trevligt väder och bara trötta människor. Hade en underbar dröm inatt, drömde att jag vaknade upp i Thailand och bara njöt utav värmen och livet, så när jag väl vaknade på riktigt blev jag lite smått besviken över att drömmen inte var verklig. Men det som var mest frustrerande var att drömmen kändes så himla verklig, jag trodde på riktigt när jag vaknade att jag var i Thailand. Idag är jag jätte trött, brukar jämt vara små trött så här på morgonkvisten men den här dagen tar priset!


Ha den bra dag allesammans! 


 





Av nelly persson - 25 april 2012 20:35

Har ni sett de klippet då Jennifer och Rodney från Big Brother krockar med  pilatesbollar? Något liknande hände mig idag. Fast det var inga pilatesbollar inblandade, hahaha. Vi spelade innerbandy på idrotten idag, jag var supertaggad och gjorde mitt bästa rätt som det är så springer jag och Robin mot varandra, pang, vi krockar! Jag tror att krockade med min näsa i hans panna eller något. Fy fan vilken smäll! hahah jag ramlar baklänges ungefär som Jennifer, hahah måste sett för jävla roligt ut! dock gjorde det ont. En sak som jag hatar är att lipa framför folk. De var inte så att jag ville gråta utav smärtan, jag brukar ha en ganska hög smärttröskel men ni vet hur det är när man slår sig på näsan ögonen börjar automatiskt rinna. Mitt i allt detta vill jag börja skratta, det blir alltid så när jag slår mig hahah. Men det lät nog låtit mer som snyftningar än ett skratt, men det var ett skratt! Så ett tips till alla där hemma ifall ni spelar innerbandy med hockeyspelare, spring för guds skull inte in i dem!

 

Med fet bula på armbågen och en öm näsa tackar jag för mig och önskar er alla en fortsatt trevlig kväll! 


http://www.tv4play.se/noje/big_brother?title=jennifers_dundersmall&videoid=2184434 




Av nelly persson - 25 april 2012 08:02

Jag tror inte jag behöver säga mer än så för att ni ska förstå hur det känns minuterna innan franskan börjar. Jag har sagt detta innan och jag säger det igen, hatar franska och läraren. Fast jag känner ju inte henne så jag kan ju inte säga att jag hatar henne egentligen...Ogillar förbannat mycket kanske är ett lämpligare ordval.

 

Ha en bra dag! 



Av nelly persson - 24 april 2012 21:52

Då börjar denna dagen lida mot sitt slut. Jag är så sjukt trött så för mig blir det en tidig kväll idag, har inte somnat före klockan 11 på hur länge som helst. 11 är inte så mycket egentligen men då får man tänka på att min klocka ringer vid halv 6 med. Men idag somnar jag nog snabbt, om inte så kan jag ligga och lyssna på Jenny som ligger och pratar i sömnen, haha. Alltid lika roligt med folk som gör det, min syrra brukar ofta göra det idag handlade det om mackor och lamm dock kunde jag inte förstå sambandet... Jag vet inte om jag nämnt detta tidigare men det är aldrig tyst i det här huset. Antigen pratar jag eller Jenny om inte så sjunger vi (inte precis skönsång från min sida då) är det inte vi som gör oväsen så skäller hunden. När hunden väl är tyst börjar pappa snarka när han slutat börjar mamma snarka eller tjata. Men den stunden då alla är tysta det är då jag dunkar musik! 


sov så gott godingar!


 


 

Av nelly persson - 24 april 2012 16:52

Då var man ännu en dag närmare sommarlovet. 30 skoldagar sen så! Jag vet lite att jag burkar ha noll koll men när det gäller sommarlov då har jag stenkoll! ja om man nu ska fortsätta att prata lite om sommaren så kan jag berätta för er att jag igår sökte sommarjobb på kommunen, det kan nog bli helt okej.... eller inte lika okej men hellre ett skitjobb än att vara pank! Satan vad magen kurrade nyss, hahah får la äta lite innan jag börjar plugga på rättskunskapsprovet som jag har imorgon.


Ha det bra!


 

Presentation


Visste du att du bara har 90 sekunder på dig att göra ett första intryck?
Så ett "hej" är ju alltid lämpligt. seriöst, hur svårt kan de va?
LEE och säg HEJ :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards